آوریل 16, 2018

نمونه سوالات ازمون ادونس و تندم انجمن ورزش های هوایی به همراه پاسخ – بخش پنجم

25- قوانین حق تقدم و ترافیک هوایی .

به دلیل مفصل بودن این قسمت به دانش نامه ترافیک پرواز سایت مراجعه کنید

26- Side Effect و Intermediate Syndrome را تعریف نمایید و مثال بزنید.

Side Effect : تمامی عوامل مثبت یا منفی که بتواند بر فعالیت یک خلبان تاثیر بگذارد را side effectیا تاثیرات جانبی مینامیم ،یک خلبان از لحظه ای که تصمیم میگیرد که برای پرواز از خانه بیرون بیاید از آن لحظه به بعد تمامی اتفاقات و پیشامدهای خوب و بد قبلی و فعلی و حتی آینده ممکن است بر پرواز او تاثیر بگذارند مثلا یک چک برگشتی و یا اعصاب خوردی در هنگام رانندگی و یا  نگرانی از یک مسئله ای که ممکن است در روزهای آینده پیش آید اینها همه میتواند بر فعالیت مهمی چون پرواز که شما آنروز در پیش دارید تاثیر بگذارد .

 

Intermediate Syndrome: به حالتی گفته میشود که هنرجو تصور میکند همه چیز را در مورد پرواز میداند ولی در واقع اگاهی او از شرایط کافی نیست و احتمال وقوع آسیب و سانحه به دلیل عدم توانایی کافی نسبت به شرایط بسیار بالا میرود، مثلا هنرجوی با تصور اینکه میتواند در باد زیاد پرواز کند اقدام به پرواز خودسرانه کرده و عدم توانایی کافی او در این شرایط میتواند منجر به سانحه شود

27- مراحل اجرای یک Pre Flight Check کامل را تعریف نمایید.

مراحل آمادگی قبل پرواز از لحظه باز کردن کوله بال شروع و تا زمان تیکاف ادامه دارد

 

بررسی بال هنگام باز کردن و پهن کردن ان بر روی زمین و کنترل لاین ها و گره ها در زمان اماده کردن رایزر ها از اهمیت بالایی برخوردار است

کنترل سوزن کمکی قبل از پوشیدن هارنس

کنترل اتصال های پا، سینه، کارابین ها، اسپید سیستم، برک ها، کلاه چک های اصلی قبل از پرواز است.

28- شیوه اجرای Cobra Launch را توضیح دهید.

یکی از تکنیک های لانچ کردن بال در باد زیاد است که بال را کراس به باد پهن کرده و با استفاده از رایزر هایA یک بال و استفاده از برک بال را به صورت عمودی از یک سمت بالا اورده و با نگه داشتن برک سمت شروع لانچ به بال زمان میدهیم تا به ارامی بالا امده و با چند قدم حرکت به سمت بال، بال بدون فشار و شیرجه در بالای سر قرار خواهد گرفت

29- انواع Approach Landing ها و شیوه اجرا دقیق به همراه شکل دقیق همراه با نام گزاری دقیق مراحل.

بعد از رسیدن به منطقه فرود و شناسایی جهت باد و نیز جهت باند اقدام به کم کردن ارتفاع با یکی از تکنیک های PTU, PTS , PTL , PT8 میکنیم به این صورت که در هر تکنیک مسیر پرواز و ورود به باند و نهایتا فرود باید به شکل یکی از حروف انگلیسی U, L , 8 , S باشد

مطابق شکل:

30- مانور ها و ریکاوری ها.

به قسمت آموزش تئوری مانور های آکروباسی وبسایت مراجعه فرمایید