SAT نامتقارن (Asymmetric SAT)

توصيف:

اين ترفند توسط رائول رودريگز در سال ٢٠٠٠ ابداع شد. يك SAT است كه از يك پيچش نامتقارن (Asymmetric Spiral) ايجاد ميشود. محور چرخش شيبدار است (ميتواند حدود ١٣٥ درجه باشد) پس خلبان بالا و پايين سطح بال تاب ميخورد. معمولاً انرژي پس از چند چرخش تمام ميشود. Asymmetric SAT تمريني عالي براي Tumbling است، پس اگر ميخواهيد آن را ياد بگيريد، بايد در اين حركت ماهر شويد! طي اين حركت ميتوانيد ٤-٣ G مثبت را تجربه كنيد، پس آشنايي با اين نیرو ها و عادت كردن به آنها نيز خوب است.

یادگیری مانور ها باید زیر نظر مربی باشد، این توضیحات برای آشنایی بیشتر است نه مرجعی برای خودآموزی

ورود:

وارد يك Asymmetric Spiral پويا و با زمانبندي خوب به سمت راست بشوید. پس از گذشتن از بالاترين نقطه در آخرين دور نامتقارن، رايزر چپ و برك راست را بگيريد (اگر نياز است به صورت عادي وارد يك SAT شويد) و با تغيير وزن شديد در زمان چرخش نامتقارن بعدي، يك SAT به سمت راست انجام دهيد (زماني كه درست زير بال هستيد). بايد برك را سريعاً و به سختي بكشيد، اما مراقب باشيد تا ناخواسته يك MacTwist انجام ندهيد!

هنگامي كه براي اولين بار اين حركت را امتحان ميكنيد، تغيير وزن و برك را پيش از رسيدن به پايين ترين نقطه آغاز كنيد. با اين كار Asymmetric SAT خيلي شدید نخواهد بود، اما پويا و ايمن تر خواهد بود. سپس ميتوانيد ديرتر و در پایین ترین نقطه زیر بال آن را آغاز كنيد تا بیشتر به بالا برويد.

يا

ميتوانيد از يك Wing-Over با همين فن نيز وارد شويد، اما تنها از همان جهتي كه آخرين چرخش را انجام داديد! اگر در سمت مقابل آن را انجام دهيد، بيشتر شبيه به Tumbling خواهد بود! در واقع انرژي در Asymmetric Spiral بيشتر از Wing-Over است، پس بهتر است كه راه اول را انتخاب كنيد. فراموش نكنيد: سرعت = امنيت

فن حرفه اي:

امكان اين وجود دارد كه با برك منظم، انرژي Asymmetric SAT را براي چند دور ديگر نگه داريد. هنگامي كه دوباره آغاز به تاب خوردن بالاي بال كرديد (زماني كه بيشترين نيروي جي را حس كرديد)، فوراً برك راست را بيشتر بكشيد و در سمت مقابل چرخش آن را رها كنيد. اگر زمانبندي شما بد باشد، Asymmetric Spiral به يك SAT ساه تبديل ميشود به جاي اينكه انرژي را حفظ كرده يا حتي بالاتر برود.

خروج:

به ارتفاع Asymmetric SAT بستگي دارد. پس ميتوانيد به ٢ روش خارج شويد:

اگر Asymmetric SAT خيلي بالا نباشد، حركت تنها با نگه داشتن برك به يك SAT ساده تبديل ميشود (ميتوانيد با كشيدن بيشتر برك با كاهش انرژي به آن كمك كنيد). پس در اين مورد آن را به يك SAT تبديل كنيد. اگرچه ديگر بال شیرجه زیادی ندارد، اما در هر چرخش جهش آن را كمي حس ميكنيد!

اگر دامنه بزرگتر باشد (زاويه حدود ١٣٥ درجه يا حتي بيشتر باشد) بايد همانند Tumbling، بال را در يك چرخش متوقف كنيد. معمولاً بسته به مهارت و نوع بال، ميتوانيد ٣-٢ چرخش ايمن انجام دهيد. توصيه ميكنم پس از ٢ چرخش در ابتدا، از اين نوع Asymmetric SAT خارج شويد. بعد اگر مهارت شما بهتر شود و مطمئن شويد كه انرژي كافي براي چرخش (يا چرخش هاي) بيشتر وجود دارد، ميتوانيد حركت را ادامه دهيد.

طي Asymmetric SAT با نوسان بالا و پايين سطح بال و رو به رويي بال با خط افق از لبه فرار، به بال خود نگاه كنيد (ميتوانيد زمين و آسمان را پشت بال ببينيد). در انتهاي چرخش دوم، زماني كه بال به افق ميرسد (و براي سومين بار زير شما به سمت پایین حركت ميكند) با هر دو برك در خروج از Asymmetric SAT آن را متوقف كنيد. در واقع شما پيش از اين برك راست را به سختي كشيده ايد، پس تنها بايد برك چپ را پايين بكشيد (اما گاهي با شدت اين كار را انجام دهيد!). با توقف بال در جلو و آغاز تاب خوردن شما زير بال، برك ها را رها كنيد.

خطرات!

مهم ترين نكته، زمان صحيح خروج است. تا زماني كه نتوانيد با وضوح كامل آن چه را در داخل خواهيد ديد، تجسم كنيد (اين براي تمام حركات هوايي مطرح است!) اين حركت را امتحان نكنيد، در غير اين صورت به سادگي جهت گيري را از دست ميدهيد و نميدانيد چه كاري را چه زماني انجام دهيد. اگر در زمان مناسب بال را متوقف نكنيد و بدون سرعت كافي چرخش ديگري را آغاز كنيد، ممكن است هنگامي كه بالاي بال هستيد، انرژي تمام شود و کلپس شديدي بكنيد و كنار بال يا حتي در لاين ها بيفتيد!

به دليل شیرجه زیاد، انجام يك اسپین در ورود سخت تر است، اما مراقب باشيد تا ناخواسته يك MacTwist شدید انجام ندهيد!

طي اين حركت، بال تحت وزن شديدي است. مطمئن شويد كه وضعيت بال شما به قدر كافي براي مقاومت در برابر اين Gهاي بالا خوب است، در غير اين صورت لاين ها و حتي برخي از بخش هاي بال ميتوانند پاره شود! همچنين اگر برك لاين در وسط حركت از بين برود، دچار مشكل ميشويد…در اين صورت ميتوانيد بال را ثابت كنيد و با استفاده از رايزر D به زودي به زمين برسيد. اگر لاين هاي A يا B برك كنند، وزن موجود بر سایر لاین ها افزايش يافته و به همين صورت ادامه مي يابد. اگر بال ديگر تحت فرمان و کنترل شما نیست، تأمل نكرده و سریعا با مهارت کافی از مانور خارج شوید